photo_۲
جلسه شورای راهبری رویداد مدیریت تامین پایدار انرژی صنایع

اولین جلسه شورای راهبری رویداد مدیریت تامین پایدار انرژی صنایع استان های اصفهان و یزد امروز یکشنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۱ در مجتمع اصفهان برگزار شد‌. در این جلسه اهداف کلی رویداد برای اعضای شورا تشریح شد.

اعضای شورا در ارتباط با این اهداف چالش ها و نقطه نظراتی را عنوان کردند که مقرر شد در مورد آنها بررسی های لازم انجام و راهکارهای مناسب ارایه شود. همچنین وظایف اعضای شورا و کمیته ارزیابی شرح داده شد. همچنین برای اولویت بندی صنایع برای مراجعه کارگزار همفکری شد.

جلسه کمیته پذیرش مرکز رشد

جلسه کمیته پذیرش مرکز رشد واحدهای فناور صنعت آب و برق اصفهان در روز یکشنبه مورخ ۲۰ آذرماه 1401 برگزار شد.
در این جلسه طرح “طراحی و ساخت پنل آموزشی فتوولتاییک” توسط خانم مهندس فائزه جهانشاه ارایه شد. پس از ارزیابی، مقرر گردید بعد از اصلاحات جزیی در پروپوزال، طرح مورد نظر به جلسه شورا ارجاع یابد.

در پایان این دوره مقرر شد که افراد شرکت کننده در این دوره، در برگزاری رویداد پیش رو (ریورس پیچ) همکاری نمایند.

جلسه کمیته پذیرش مرکز رشد

در این کمیته، طرح طراحی و ساخت ریشه‏ بر توربینی قابل تغییر با سری برشی زنجیری توسط آقای مهندس آهکی و آقای دکتر فدایی در تاریخ 25 مهرماه 1401 ارایه شد.

این محصول ریشه‏ ها و رسوبات موجود را در لوله ‏های فاضلاب و سایر صنایعی که از لوله برای انتقال استفاده می‏کنند، با سری زنجیری شکل خود از بین می‏برد. با استفاده از این محصول دیگر نیاز به حفاری و جایگزینی لوله‏ های گرفته شده با لوله جدید نیست. این محصول برای اولین‏ بار در ایران ساخته شده است.

توافق نامه برگزاری رویداد تأمین پایدار انرژی صنایع

توافق نامه برگزاری رویداد تأمین پایدار انرژی صنایع استان های اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری، کرمان و هرمزگان، در روز 25 آبان ماه 1401 فی مابین مجتمع آموزشی و پژوهشی اصفهان و کارگزار برگزیده (شتاب دهنده آب و انرژی لیان – به نمایندگی آقای دکتر خطیر) امضا شد. پس از برگزاری جلسه هم اندیشی با دستگاه های دولتی مرتبط در هفته های آتی، اقدامات و فعالیت های لازم برای برگزاری رویداد انجام و پیگیری خواهد شد.

تفاهم نامه با اسمارتک
امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین مرکز رشد واحدهای فناور صنعت آب و برق (شعبه اصفهان) و شتاب دهنده اسمارتک اصفهان

در راستاي تقویت و توسعه همکاری‌های مشترک، تفاهم‌نامه‌ای بین مرکز رشد واحدهای فناور صنعت آب و برق (شعبه اصفهان) و شتاب دهنده اسمارتک اصفهان امضاء شد.

موضوع تفاهم نامه: توسعه همکاری های مشترک و همه جانبه در زمینه شتابدهی ایده ها ، طرح ها و استارت آپ های حوزه صنعت آب و برق به منظور ارتقا سطح ورودی های مرکز و جهت دهی خروجی های شتاب دهنده در راستای رفع نیاز صنعت آب و برق، از طریق استفاده بهینه از امکانات و استعدادها و ظرفیت های طرفین.
این تفاهم‌نامه از سوی آقای دکتر غلامرضا لطیف به عنوان نماینده‌ی پژوهشگاه نیرو و خانم مهندس سمیرا جبروتی به عنوان نماینده شرکت شتاب دهنده اسمارتک اصفهان در تاریخ 23 مرداد 1401 امضا شد.

بررسی نیازهای فناورانه شرکت آب و فاضلاب

جلسه بررسی نیازهای فناورانه شرکت آب و فاضلاب با حضور اعضای مرکز رشد واحدهای فناور صنعت آب و برق اصفهان در ۲۵ مرداد برگزار شد. در این جلسه، به بحث و تبادل نظر در ارتباط با تقاضاهای فناورانه شرکت آب و فاضلاب اصفهان پرداخته شد و در پایان از طرح های در حال اجرای شرکت بازدید به عمل آمد.

بررسی نیازهای فناورانه شرکت آب منطقه‌ای اصفهان

جلسه بررسی نیازهای فناورانه شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با حضور اعضای مرکز رشد واحدهای فناور صنعت آب و برق اصفهان و معاونت برنامه ریزی آن شرکت در تاریخ 29 مرداد ماه برگزار شد. در این جلسه، به بحث و تبادل نظر در ارتباط با تقاضاهای فناورانه شرکت آب منطقه ای اصفهان پرداخته شد.

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مفاهیم و کارکردهای زیست بوم نوآوری نیرو

دوره آموزشی آشنایی با مفاهیم، کارکردها و عناصر زیست بوم نوآوری نیرو در تاریخ 19 مردادماه 1401 برای دفاتر شرکت های آب و برق استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد برگزار گردید.

تدریس این دوره توسط سرکار خانم دکتر فرشی (مدیر شعبه مرکز رشد اصفهان) انجام شد و در آن کلیه نقش های بازیگران زیست بوم نوآوری شرح داده شد.

در پایان این دوره مقرر شد که افراد شرکت کننده در این دوره، در برگزاری رویداد پیش رو (ریورس پیچ) همکاری نمایند.

جلسه شورای جذب و پذیرش مرکز رشد

اولین جلسه شورای جذب و پذیرش مرکز رشد واحدهای فناور صنعت آب و برق شعبه اصفهان شنبه ۷ ام اسفند ماه ۱۴۰۰ برگزار گردید.
در این جلسه یک طرح با موضوع طراحی و ساخت کنترلر سیستم “دیزل- فتوولتائیک هیبرید” با ارائه آقای مهندس مسعود طلایی مورد داوری قرار گرفت.
پس از ارائه طرح توسط متقاضی و بررسی ابعاد مختلف توسط اعضا کمیته و داوران ، تصمیمات ذیل اخذ شد.
آیتم های مالی و هزینه ها مجدد بررسی و در صورت رفع موارد اشاره شده در ۳ ماه آینده مجدد در جلسه شورای جذب بعدی مورد داوری قرار گیرد.

پنجمین جلسه کمیته پذیرش مرکز رشد

پنجمین جلسه کمیته پذیرش مرکز رشد واحدهای فناور صنعت آب و برق شعبه اصفهان امروز شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.
در این جلسه یک طرح با موضوع پکیج قابل حمل آب شیرین کن و تامین برق با ارائه خانم غزاله فریدی زاد و آقای دکتر فرهادیان مورد ارزیابی قرار گرفت.
پس از ارائه طرح توسط متقاضیان و بررسی ابعاد مختلف توسط اعضای کمیته و داوران ، تصمیمات ذیل اخذ شد.
مقرر شد طرح پس از اصلاحات مطرح شده در جلسه کمیته در مدت دو هفته به شورای جذب انتقال یابد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین مرکز رشد واحدهای فناور صنعت آب و برق (شعبه اصفهان) و شتاب دهنده هاب اصفهان

در راستاي تقویت و توسعه همکاری‌های مشترک، تفاهم‌نامه‌ای بین مرکز رشد واحدهای فناور صنعت آب و برق (شعبه اصفهان) و شتاب دهنده هاب اصفهان امضاء شد.

موضوع تفاهم نامه: توسعه همکاری های مشترک و همه جانبه در زمینه شتابدهی ایده ها ، طرح ها و استارت آپ های حوزه صنعت آب و برق به منظور ارتقا سطح ورودی های مرکز و جهت دهی خروجی های شتاب دهنده در راستای رفع نیاز صنعت آب و برق، از طریق استفاده بهینه از امکانات و استعدادها و ظرفیت های طرفین.
این تفاهم‌نامه از سوی آقای دکتر غلامرضا لطیف به عنوان نماینده‌ی پژوهشگاه نیرو و آقای دکتر مهران کرمی به عنوان نماینده شرکت شتاب دهنده هاب اصفهان در تاریخ 2 بهمن 1400 امضا شد.

سومین جلسه کمیته پذیرش مرکز رشد

سومین جلسه کمیته پذیرش مرکز رشد واحدهای فناور صنعت آب و برق شعبه اصفهان سه شنبه سوم بهمن ماه ۱۴۰۰ برگزار گردید.

در این جلسه طرحی با موضوع آبرسانی به فلات مرکزی ایران با انرژی های تجدیدپذیر با ارائه آقای فرزاد نعمت بخش مورد ارزیابی قرار گرفت.

 پس از ارائه طرح توسط متقاضی و بررسی ابعاد مختلف توسط اعضای کمیته و داوران ، تصمیمات ذیل اخذ شد.

مقرر شد طرح به فازهای با حجم کاری کمتر تقسیم شود و عنوان طرح تغییر کند. پس از اصلاحات پروپوزال بر این اساس و تایید کمیته پذیرش، طرح به شورای جذب انتقال یابد.

چهارمین جلسه کمیته پذیرش مرکز رشد

چهارمین جلسه کمیته پذیرش مرکز رشد واحدهای فناور صنعت آب و برق شعبه اصفهان یکشنبه 24 بهمن ماه ۱۴۰۰ برگزار گردید.

در این جلسه طرحی با موضوع تولید صنعتی غشا و ماژول های غشایی الیاف توخالی اولترافیلتراسیون و ساخت سامانه های بازچرخانی پساب توسط شرکت آبتین پارسیان پیشرو آپادانا با ارائه آقای دکتر صادقی مورد ارزیابی قرار گرفت.

 پس از ارائه طرح توسط متقاضی و بررسی ابعاد مختلف توسط اعضای کمیته و داوران ، تصمیمات ذیل اخذ شد.

با توجه به عدم تناسب شرکت ارائه دهنده طرح با ساختار مرکز رشد ، طرح پذیرفته نشد.

اولین جلسه کمیته پذیرش مرکز رشد

اولین جلسه کمیته پذیرش مرکز رشد واحدهای فناور صنعت آب و برق شعبه اصفهان چهارشنبه ۱۷ ام آذر ۱۴۰۰ برگزار گردید.

در این جلسه ۲ طرح با موضوع الف) مطالعات،طراحی و ساخت یک نیروگاه کوچک خورشیدی  و ب) تولید آب شیرین از آب شور دریا به ترتیب با ارائه آقایان فرزاد نعمت بخش و مهدی جوهری مورد ارزیابی قرار گرفت.

 پس از ارائه طرح توسط متقاضیان و بررسی ابعاد مختلف توسط اعضا کمیته و داوران ، تصمیمات ذیل اخذ شد:

مقرر شد هر دو طرح اصلاحات مورد نظر اعضای کمیته و داوران را انجام داده و طرح را پس از اصلاحات برای ارائه در جلسه کمیته پذیرش بعدی ارسال کنند.

دومین جلسه کمیته پذیرش مرکز رشد

دومین جلسه کمیته پذیرش مرکز رشد واحدهای فناور صنعت آب و برق شعبه اصفهان دوشنبه ۱3 ام دی ماه ۱۴۰۰ برگزار گردید.

در این جلسه 1 طرح  با موضوع طراحی و ساخت کنترلر سیستم  “دیزل- فتوولتائیک هیبرید” با ارائه آقای مهندس مسعود طلایی مورد ارزیابی قرار گرفت.

 پس از ارائه طرح توسط متقاضی و بررسی ابعاد مختلف توسط اعضا کمیته و داوران ، تصمیمات ذیل اخذ شد.

کامنت های مطرح شده در جلسه توسط صاحب طرح به عنوان اصلاحات در پروپوزال ارایه شود و پس از تایید داور به جلسه شورای جذب راه یابد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین مرکز رشد واحدهای فناور صنعت آب و برق (شعبه اصفهان) و دانشگاه صنعتی اصفهان

در راستاي تقویت و توسعه همکاری‌های مشترک، تفاهم‌نامه‌ای بین مرکز رشد واحدهای فناور صنعت آب و برق (شعبه اصفهان) و دانشگاه صنعتی اصفهان امضاء شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه، دو مرکز برای استفاده از امکانات علمی، مکانی و نرم‌افزاری یکدیگر به صورت مشترک و همچنین برگزاری رویدادهای علمی و کسب و کار به صورت دو سویه با یکدیگر همکاری خواهند کرد.
به عنوان اولین برنامه، مقرر شد برخی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی، برای انجام آزمایش‌های خود و ساخت تجهیزات در کارگاه‌های مرکز رشد صنعت آب و برق استقرار یابند.
این تفاهم‌نامه از سوی آقای دکتر غلام‌رضا لطیف به عنوان نماینده‌ی پژوهشگاه نیرو و آقای دکتر بهروز ارباب‌شیرانی معاونت پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان در تاریخ 18 مرداد 1400 امضا شد.